Згідно з визначенням ведучого маркетолога Ф. Котлера упаковка – це розробка і виробництво вмістища (оболонки) для товару.
Це визначення відображає процес виробництва оболонки для товару і відповідає терміну “пакування”, хоча під цим визначенням розуміють підготовку продукції до транспортування, зберігання, реалізаціїї та споживання із застосуванням упаковки. Відповідно до одного з представників вітчизняної школи маркетингу І.Л. Акулича, упаковка – це певне вмістилище або оболонка, в яку поміщається товар і яка в більшості своїй належним чином оформлена. Таке використання терміна відповідає традиційному маркетинговому уподходу, яке в повній мірі відображає роль і місце упаковки в системі маркетингу, але не розкриває її функціонального призначення, структури та елементного складу.
Необхідно розрізняти поняття упаковки і тари.
Тара – це основний елемент упаковки, призначений для розміщення продукції. Згідно вищевказаного можна зробити невеликий висновок, що упаковка – це тара плюс всі елементи, які її доповнюють і необхідні для зберігання, захисту продукції при транспортуванні і перевантаженні, інформування про вміст. Використання функціональної і ефектної упаковки дозволяє забезпечити істотний приріст продажу товарів. При цьому зменшуються витрати на проведення інших маркетингових заходів, зокрема рекламних акцій. При використанні упаковки, як додаткового засобу просування товару на ринку, необхідно приділити велику увагу дизайну упаковки. Вдалий дизайн, а також інформативність упаковки дає можливість привернути увагу потенційних покупців, дозволяючи ознайомитися з основними споживчими властивостями і характеристиками товару, допомагаючи при його виборі. Крім того, упаковка може: підкреслити зовнішній вигляд товару, створити зручності в його споживанні, виділити товар з ряду аналогічних, допомогти швидше його знайти як на полицях магазину, так і на складі.
Гарна упаковка може виявитися для споживачів додатковою зручністю, для виробників – додатковим засобом стимулювання збуту товару, для транспортних організацій – зручним засобом логістичних операцій. Крім того, вид і стан упаковки є показниками культури виробництва і торгівлі.